به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آذر ۰۷، ۱۴۰۱

تحصن دانشجویی در دانشگاه بهشتی؛‌ حمایت اساتید دانشگاه تبریز از دانشجویان معترض

 

شوراهای صنفی دانشجویان کشور، از تحصن و اعتصاب دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه بهشتی در پی تعلیق استادان حامی دانشجویان در این دانشگاه خبر داد. 

دانشجویان بهشتی، دوشنبه 7 آذر، شعار «دانشجو پشت استاد، استاد با دانشجو» سر دادند.

بر اساس این گزارش‌، محمد راغب، نگار ذیلابی، نیلوفر رضوی و اسلام ناظمی از اساتیدی هستند که تعلیق یا توبیخ شده‌اند.

حسین مصباحیان، عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران هم دیروز با انتشار متنی در صفحه‌ اینستاگرامش اعلام کرد، پس از 16 سال حضور در گروه فلسفه «فاقد قرارداد استخدامی شده و در عمل اخراج‌ شده است».

بنا به این گزارش، دانشجویان دانشکده ادبیات امروز با خواندن بیانیه‌ای در تحصن خود اعلام کردند که در صورت ادامه این وضعیت، آمادگی تحریم کلاس‌ها و امتحانات پایان ترم را نیز دارند.

دانشجویان معترض بهشتی، امروز در صحن این دانشکده سرود اعتراضی «یار دبستانی من» را همخوانی کردند.

از سویی 210 استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز با امضای نامه‌ای مشترک خطاب به رئیس دانشگاه، ضمن یاد کردن از آیلار حقی، اعلام حمایت خود را از دانشجویان نشان دادند. آیلار حقی، دانشجوی پزشکی که در تظاهرات 25 آبان در شهر تبریز به یک ساختمان پناه برده بود، توسط نیروهای سرکوب به پایین پرتاب شده و به علت فرو رفتن میلگرد در بدنش در دم جان باخت.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز از رئیس دانشگاه خواسته‌اند برای «حفظ امنیت» دانشجویان تمام توان خود را به کار گیر‌د و از «توانمندی فردی و حقوقی» خود برای آزادی دانشجویان بازداشتی استفاده کند.

بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی، خبرگزاری «هرانا»، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران اعلام کرد از 26 شهریور تا شامگاه یکشنبه ششم آذر، در جریان اعتراضات ایران 569 دانشجو بازداشت و 1104 تجمع شهری و دانشگاهی در کشور انجام شده است.