به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آبان ۲۹، ۱۳۹۰

سیف الاسلام فرزند معمر قذافی دستگیر شد

شورای انتقالی لیبی روز شنبه 19 – 11 – 2011 از دستگیری سیف السلام قذافی فرزند رهبر سابق لیبی خبر داد.
فرمانده گردان " الجهاد " که سیف الاسلام را دستگیر کرده است در یک کنفرانس خبری اعلام کرد فرزند قذافی در منطقه اوباری در جنوب لیبی بازداشت شد و به منطقه الزنتان منتقل شد.

وی تاکید کرد سبف الاسلام به همراه سه تن از معاونان وی دستگیر شده است اما عبدالله السنوسی رئیس سابق سازمان امنیت لیبی هنوز متواری است.
محمد العلاقی عضو شورای انتقالی لیبی در گفتگو با العربیه تاکید کرد سیف الاسلام در جنوب لیبی بازداشت شد.
العلاقی که در شورای انتقالی مسئول امورحقوقی و قضایی است ، تاکید کرد سیف الاسلام به شکل عادلانه محاکمه خواهد شد.
او تاکید کرد شورای انتقالی در آینده نزدیک محل محاکمه سیف الاسلام را به اطلاع خواهد رساند.
او گفت فرزند قذافی ممکن است در داخل کشور و یا در دادگاه جنایی لاهه محامه شود.
سیف الاسلام قذافی به همراه تعداد دیگری از برادران خود و هواداران رژیم سابق پس از تسلط کامل انقلابیون بر طرابلس و دیگر پایگاه های رژیم سابق متواری شد.
معمر قذافی و پسر وی المعتصم پس از بازدادشت در نزدیکی سرت به دست انقلابیون کشته شدند اما سیف الاسلام توانست به همراه تعداد دیگری از مخالفان هوادران رژیم سابق متواری شود.

عفو بین الملل خواستار تحویل 'سیف الاسلام قذافی' به دادگاه بین المللی شد

سازمان عفو بین الملل از مقامات شورای ملی انتقالی لیبی خواست "سیف الاسلام قذافی" پسر دیکتاتور سابق لیبی را برای بازجویی و محاکمه به دادگاه جنایی بین المللی تحویل دهند.
 این سازمان مستقر در لندن عصر شنبه در بیانیه ای تاکید کرد: اگر گزارش های منتشره درباره دستگیری سیف الاسلام صحت داشته باشد، شورای ملی انتقالی لیبی باید امنیت و حقوق وی را تضمین کند و برای بازجویی به دادگاه جنایی بین المللی تحویل دهد.
"حسیبه حاج صحرویی" معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین الملل گفت: پس از اتفاقاتی که هنگام دستگیری معمر قذافی و پسر دیگرش معتصم قذافی روی داد، ما شورای ملی انتقالی لیبی را برای پیشگیری از وارد آمدن هرگونه آسیبی به سیف الاسلام قذافی و تکرار حوادث مشابه، مسئول می دانیم.
وی افزود: سیف الاسلام قذافی باید به صورت قانونی با اتهامات مطرح شده علیه خود در زمینه ارتکاب جنایت علیه بشریت، مواجه شود و به صورت منصفانه و بدون مجازات اعدام محاکمه شود.

دادگاه جنایی بین المللی در تابستان امسال حکم جلب بین المللی معمر قذافی، پسرش سیف الاسلام و عبدالله زنوسی رییس سابق سازمان امنیت لیبی را صادر کرده بود. سرنوشت عبدالله زنوسی و اینکه در کجا به سر می برد، هنوز مشخص نیست.