به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آذر ۰۶، ۱۳۹۰

افزایش ثبت نام دانشجویان ایرانی در دانشگاه های آمریکا
براساس گزارش منابع دانشجویی در آمریکا، در سال تحصیلی ۲۰۱۱ -۲۰۱۰ شمار دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های این کشور ثبت نام کرده اند ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. 

به گزارش دانشجونیوز، "درهای باز" که یک منبع جامع پیرامون تعداد دانشجویان و اساتید خارجی در کشور آمریکا می باشد، در آخرین گزارش خود آورده است که در سال تحصیلی جدید شمار کلی دانشجویان خارجی در آمریکا ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
در این بین، شمار دانشجویانی که از کشورهای چین، عربستان، ویتنام، ایران و ونزوئلا به آمریکا جهت ادامه تحصیل مهاجرت کرده اند، افزایش چشمگیری داشته است. در سال تحصیلی فعلی، ایران با ۱۹ درصد افزایش شمار دانشجویان نسبت سال گذشته، به رده ۲۲ رسیده است. بطوریکه بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ دانشجوی ایرانی در یک سال گذشته وارد آمریکا شده اند.
این منبع دانشجویی در ادامه نوشته است که در دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی کشور های ایران و ونزوئلا بدلیل درامد های کلان نفتی، شمار زیادی دانشجو به آمریکا اعزام کرده بودند به طوریکه در صدر رده بندی "کشور های فرستنده دانشجو به آمریکا" قرار داشتند .

هم اکنون در کشور آمریکا دانشجویان چینی پرشمار ترین هستند آنها ۲۲ درصد از کل دانشجویان خارجی را تشکیل میدهند. دانشجویان هندی و کره جنوبی در ردهای بعدی قرار دارند.

۱۰ رشته محبوب خارجی ها

به گزارش "درهای باز"، ۱۰ رشته محبوبی که در سال جاری خارجی های محصل در آمریکا انتخاب کرده اند، عبارتند از: ۱- تجارت و مدیریت ۲۲ درصد ۲- مهندسی ۱۹ درصد ۳- ریاضیات و علوم کامپیوتر ۹ درصد ۴- فیزیک و علوم زندگی ۹ درصد ۵- علوم اجتماعی ۹ درصد ۶- هنر ۵ درصد ۷- بهداشت و پزشکی ۵ درصد ۸- زبان انگلیسی ۵ درصد و رشته های علوم انسانی و کشاورزی در مجموع ۳ درصد.

گفتنی است که ایالات کالیفرنیا نیز محبوب ترین مکان تحصیل دانشجویان خارجی در آمریکا است.

مسولین وزارت علوم تاکنون چندین بار افزایش مهاجرت دانشجویان و نخبگان کشور را تکذیب کرده اند.