به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آبان ۲۶، ۱۳۹۰

فارسی‌وان با شبکه جدید «نشنال جئوگرافیک» می‌آید

مدیران شبکه «فارسی وان» در حال تدارک راه‌اندازی رسمی شبکه‌ای دیگر با رویکردی کاملا متفاوت با برنامه‌های فارسی وان هستند.
به گزارش خبرنگار قانون، این شبکه که نشنال جئوگرافیک نام دارد و از ابوظبی پخش خواهد شد، قرار است برنامه‌های خود را به زبان فارسی و برای مخاطبان فارسی زبان کشورهای ایران افغانستان و تاجیکستان پخش کند.
مدیران فارسی‌وان علت راه‌اندازی این شبکه جدید را تولید برنامه‌هایی برای بالا بردن اطلاعات علمی، پژوهشی و توریستی عنوان کرده‌اند و معتقدند تاسیس این شبکه نشان از احترام به مخاطبانی هست که همیشه منتقد فارسی‌وان و برنامه‌هایش بوده‌اند و فارسی‌وان با این کار می‌خواهد به مخاطبان و دولتمردان فارسی زبان ثابت کند که صرفا دنبال برنامه‌های سرگرمی نیست.

مسئولان شبکه فارسی وان که خود نیز به خوبی آگاهند بخش اعظمی از مردم کشورهای فارسی زبان منتقد برنامه‌های مغایر ارزش‌های فرهنگی و اسلامی این شبکه هستند و از اینرو از دیدن این شبکه امتناع می‌کنند، می‌گویند برنامه‌های این شبکه شامل مستندهای علمی آموزشی، توریستی و حیات وحش و طبیعت خواهد بود.

لازم به ذکر است که شبکه نشنال جئوگرافی در سال 2001 پخش برنامه‌های خود را آغاز کرد. نیمی از سهام این شبکه در انحصار شرکت نیوز کورپریشن است که مدیر اجرایی آن روپرت مرداک است و چندی پیش رسانه‌های تحت مالکیت مرداک در انگلیس متهم به شنود غیرقانونی مکالمات شهروندان شدند.