به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آذر ۰۲، ۱۳۹۰

اقدام هماهنگ جامعه بین المللی در افزایش تحریم ها علیه ایران
بدنبال افزایش نگرانی از پیشرفت برنامه هسته ای ایران، در پی انتشار گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی، کشورهای ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا و فرانسه در یک اقدام هماهنگ تحریم های تازه ای را علیه نظام بانکی و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز ایران به منظور افزایش فشار برجمهوری اسلامی به اجرامی گذارند.

واشنگتن، روز دوشنبه، از افزایش تحریم ها علیه صنایع نفت و پتروشیمی ایران و احتمال تحریم بانک هائی در سراسر جهان که با ایران همکاری می کنند، خبر داد.
باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، روز دوشنبه، اندکی پس از اعلام تصمیم دولت این کشور مبنی بر افزایش تحریم ها علیه ایران گفت: ایران، در جامعه بین المللی به سوی انزوای بیشتر پیش می رود.
باراک اوباما خاطر نشان کرد که از زمان عهده دار شدن مقام ریاست جمهوری به روشنی اعلام کرده که آمادگی دارد تا با جمهوری اسلامی فصل تازه ای از روابط را آغاز نماید. رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که تازمانی که ایران از میان دو گزینه «پاسخ به خواسته های جامعه بین المللی» و «انتخاب راه خطرناک»، «راه خطرناک» را برمی گزیند، ایالات متحده آمریکا به تلاش خود برای دست یافتن به راه حل ادامه می دهد.

وزیر دارائی بریتانیا نیز از تصمیم این کشور مبنی بر اعمال تحریم های تازه علیه ایران خبر داد. "جورج آزبورن"، وزیر دارائی بریتانیا، اعلام کرد که این کشور همکاری با موسسات مالی ایران، به ویژه بانک مرکزی را متوقف می نماید. تصمیم بر توقف همکاری مالی با بانک های ایران به دلیل نقش این موسسات در برنامه هسته ای جمهوری اسلامی اتخاذ شده است.