به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آذر ۰۱، ۱۳۹۰

عزیز دانشور، برادر کیانوش آسا بازداشت شد


 عزیز دانشور آسا، برادر شهید کیانوش آسا از جانباختگان حوادث پس از انتخابات سال ٨٨ بازداشت شد. وی از فعالین مدنی کرمانشاه و دبیر جبههٔ سبز کرمانشاه (صلح سبز) می‌باشد.

به گزارش دانشجونیوز، صبح روز جمعه ٢٧ آبان نیروهای اطلاعات سپاه کرمانشاه با مراجعه به منزل آقای آسا ایشان را برای ادای پاره‌ای از توضیحات احضار کردند. صبح شنبه ایشان با اتومبیل شخصی خود به سپاه نبی اکرم کرمانشاه مراجعه کرده و تا پایان روز به منزل بازنگشت. خانوادهٔ آسا که به شدت نگران وی بوده‌اند تا نیمه
 شب تمام مراکز سپاه را به دنبال او جستجو کرده‌اند اما هیچ خبری از وی نیافتند. ساعات اولیه امروز یکشنبه مشخص شده که عزیز دانشور در سپاه نبی اکرم کرمانشاه به سر می‌برد. مسئولین در گفتگو با خانواده اظهار کرده‌اند که حکم بازداشت او صادر شده است.

عزیز دانشور آسا برادر شهید کیانوش آسا از جانباختگان حوادث پس از انتخابات سال ٨٨ و از فعالین مدنی کرمانشاه و دبیر جبههٔ سبز کرمانشاه (صلح سبز) است. وی کار‌شناس آب منطقه‌ای کرمانشاه و کار‌شناس رسمی دادگستری می‌باشد.

کیانوش آسا از فعالین مدنی کرمانشاه و دانشجوی نخبهٔ مقطع کار‌شناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت بود که در جریان تظاهرات مسالمت آمیز ٢۵ خرداد ٨٨ به ضرب گلولهٔ نیروهای امنیتی اطراف میدان آزادی تهران به شهادت رسید. اعضای خانوادهٔ آسا از زمان شهادت فرزندشان تحت انواع فشار‌ها قرار داشته و تا به حال بار‌ها بازداشت و به نهادهای امنیتی احضار شده‌اند.