به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آبان ۲۴، ۱۳۹۰

مرگهای زنجیره ای آقازادگان
  پنجمين پرونده مربوط به صاحب منصبان روي ميز كارآگاهان
«احمد رضايي» فرزند دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به طرز مشكوكي در هتلي در دوبي جان باخت. با اعلام خبر مرگ فرزند محسن رضايي تعداد پرونده‌هاي مربوط به مرگ مشكوك، قتل و آدم‌ربايي در ارتباط با خانواده‌هاي صاحب منصبان و تجار كشور به عدد پنج رسيد.

مرگ مشكوك فرزند محسن رضايي در كنار مرگ مشكوك فرزند نماينده دوره ششم مجلس پرسشي را برجسته مي‌كند كه چرا حوادث اينك متوجه افراد صاحبنام در عرصه سياست شده است. اين پرسش وقتي پررنگ‌تر مي‌شود كه اين دو خبر را در كنار خبر ربوده شدن فرزند شهاب‌الدين صدر، قتل مديرعامل كاچيران و هدف گلوله قرار گرفتن يدالله صادقي قرار دهيم.

طي سه ماه گذشته ابتدا دختر 16 ساله «محمد باقري‌نژاديان‌فر» نماينده سابق مجلس به طرز مشكوكي در اطراف تهران كشته شد. جسد فاطمه، دختر نماينده اصلاح‌طلب مجلس ششم حوالي كوه‌بي‌بي‌شهربانو پيدا شد. طبق گزارش پزشكي قانوني علت مرگ اين دختر نوجوان سم قرص برنج بوده است. همچنين روي بدن فاطمه آثار ضرب و جرح نيز مشهود بوده است. بعد از اين حادثه در ابتداي ماه مهر «جعفر سبزواري» مديرعامل شركت كاچيران به همراه يكي از مديران ارشد اين شركت در كربلا با شليك گلوله يك راننده تاكسي به قتل رسيد.
او با گروهي از اقوام خود به كشور عراق براي زيارت سفر كرده بود اما زماني كه براي درست كردن گذرنامه خود به شهر بغداد رفت و از آن جا قصد داشت تا به كربلا برود توسط يك راننده تاكسي به نخلستان‌هاي اطراف برده شد و بعد با ضرب گلوله به قتل رسيد.

بعد از آن روند اين پرونده‌ها با اعلام خبرهايي در ارتباط با گم شدن و ربوده شدن فرزند شهاب‌الدين صدر نماينده و عضو هيات رييسه مجلس كه هيچگاه رسما از سوي او تاييد نشد، ادامه پيدا كرد و حالا روز گذشته دو پرونده ديگر هم به پرونده‌ها اضافه شد. ابتدا خبر شليك به «يدالله صادقي» رييس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران روي خروجي سايت‌ها و خبرگزاري‌ها قرار گرفت و بعد از آن هم خبر مرگ مشكوك «احمد رضايي» فرزند «محسن رضايي» منتشر شد. در سايت اينترنتي «محسن رضايي» زير عكس سياه كه گلي با شمع روي آن جاي گرفته نوشته شده: «انا لله و انا اليه راجعون». در سايت شخصي او درباره خبر مرگ فرزندش آمده: «احمد رضايي در هتل گلورياي دوبي در طبقه 18 اتاق 23 اقامت داشته و به طرز مشكوكي درگذشته است.» «شهرام گيل‌آبادي» معاون اطلاع‌رساني دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام هم در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر «شيوه فوت احمد رضايي را مشكوك خواند.»
احمد رضايي فرزند ارشد محسن رضايي است كه طي چند سال گذشته چند سالي را در ايران و امريكا زندگي كرده و پس از بازگشت به كشور مشغول زندگي عادي خود بود.
مرگ مشكوك فرزند محسن رضايي در دوبي



« همزمان با شهادت جمعي از همرزمان محسن رضايي، فرزند ايشان به طرز مشكوكي درگذشت.» اين خبري بود كه ديروز در پايگاه اطلاع‌رساني محسن رضايي نقش بست. آنگونه كه شهرام گيل‌آبادي، معاون اطلاع‌رساني دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر داده «احمد رضايي كه در هتل گلورياي دوبي در طبقه 18 اتاق 23 اقامت داشته به‌طرز مشكوكي درگذشته است.»احمد رضايي، فرزند ارشد محسن رضايي بود كه در سال ۱۳۷۷، در دور نخست رياست‌جمهوري محمد خاتمي، با تغيير و تحولات در شرايط سياسي كشور از طريق دوبي به آمريكا رفت و خبر پناهندگي او به آمريكا منتشر شد. محسن رضايي درباره فرار فرزندش گفته بود كه «افرادي از آمريكا نزد او آمدند و خود را عضو ناسا معرفي كردند و پسرم را اغفال كردند.» اما چندي بعد محسن رضايي در مصاحبه‏اي از «درمان» پسرش خبر داد. احمد رضايي در طول مدت اقامت خود در آمريكا حتي در برنامه‌هاي راديويي اين كشور نيز شركت كرد اما اندكي بعد احمد رضايي به حاشيه رفت و به فراموشي سپرده شد. فرزند دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در سال ۱۳۸۴ در سكوت كامل به ايران بازگشت و يك‌سال بعد در اوايل اسفند ۱۳۸۵ محسن رضايي تاييد كرد كه پسرش به كشور بازگشته است. محسن رضايي در برنامه تلويزيوني «مردم ايران سلام» در پاسخ به پرسش مجري برنامه كه از وضعيت پسرش پرسيد، گفت: «ايشان قريب يك سال است پس از درمان و حضور در آمريكا به ايران برگشته و مشغول فعاليت و زندگي در ايران است.» سايت قانون ديروز خبر داد وي مقيم دوبي بوده است. حاشيه‌هاي وي فروكش كرده بود كه به ناگاه ديروز سايت محسن رضايي خبر از مرگ مشكوك فرزند دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و فرمانده سابق جنگ در دوبي داد. «هتل گلوريا» يكي از معروف‌ترين هتل‌هاي چهار ستاره امارات و داراي 1010 اتاق و 41 طبقه است. اين هتل در 30 كيلومتري فرودگاه بين‌المللي دوبي قرار دارد و بنابر گفته مسوولان هتل يك دقيقه با مترو و يك دقيقه با ايستگاه اتوبوس شهري دوبي فاصله دارد. به دنبال اين اتفاق سفر محسن رضايي به مازندران لغو شد. عصر ايران گزارش داد كه «دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام متاسفانه در سوگ فرزند بزرگوار خود به سر برده و در مراسم يادواره سرداران شهيد و شهداي شهر سورك حضور نخواهد يافت.»ساعتي پس از انتشار خبر مرگ احمد رضايي روايت‌هاي مختلفي در سايت‌ها و رسانه‌هاي خبري درباره مرگ فرزند فرمانده سابق جنگ مطرح شد. خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از يك مقام پليس دوبي كه نخواست نامش فاش شود، گزارش کرده است كه شواهدي دال بر حمله به احمد رضايي وجود ندارد و موضوع خودكشي او در دست بررسي است. شايعه‌هايي مبني بر ترور او در اتاق هتل و همچنين پرت شدن او از پنجره اتاق به پايين روايت‌هاي ديگري از مرگ مشكوك احمد رضايي بوده است. سايت قانون همچنين به نقل از فردي مطلع ارايه توضيحات بيشتر در مورد احمد رضايي را به آينده موكول كرده و مدعي شده در حال حاضر رسانه‌هاي خارجي شانتاژ خبري به راه انداخته‌اند كه به محض اتمام بررسي‌هاي لازم اطلاع‌رساني كامل صورت خواهد گرفت.

شرق


حوادث ناگوار خانوادگي


اين روزها آقازاده‌ها بيش از پدران خود در صدر خبرها هستند، از ربوده شدن فرزند شهاب‌الدين صدر و شايعاتي درباره ارتباط فرزند رييس كميسيون امنيت ملي مجلس با پرونده اختلاس كه البته از سوي پدر تكذيب شد تا مرگ فرزند دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام كه روز گذشته از سوي پايگاه اطلاع‌رساني محسن رضايي منتشر شد. در اين خبر كه از سوي شهرام گيل‌آبادي، مدير سابق راديو جوان كه اكنون در دبيرخانه مجمع تشخيص، معاونت اطلاع‌رساني اين نهاد را بر عهده دارد، مرگ احمد رضايي همزمان با «شهادت جمعي از همرزمان محسن رضايي» دانسته شد. اشاره گيل‌آبادي به شهادت عده‌يي از نيروهاي سپاه در انفجار مهمات در روستاي بيدگنه ملارد بود.
در متن منتشر شده از سوي گيل‌آبادي آمده است: «همزمان با شهادت جمعي از همرزمان محسن رضايي، فرزند ايشان كه در هتل گلورياي دوبي اقامت داشته، به طرز مشكوكي در گذشته است.» گيل‌آبادي اين را هم گفته كه ‌موضوع در حال بررسي است و به محض تكميل اطلاعات، جزييات آن منتشر خواهد شد‌. در همين حال يك منبع نزديك به محسن رضايي به سايت قانون گفته كه فرزند رضايي در دوبي اقامت داشته است. نام احمد رضايي در سال 77 بر سر زبان‌ها افتاد چرا كه در آن سال اعلام شد احمد رضايي از ايران خارج و به امريكا پناهنده شد.
در آن زمان برخي رسانه‌هاي خارج از كشور مصاحبه‌هايي از او منتشر كردند محسن رضايي كه در آن مقطع خود را براي انتخابات مجلس ششم آماده مي‌كرد درباره پناهندگي فرزندش گفته بود: «افرادي از امريكا نزد او آمدند و خود را عضو ناسا معرفي كردند و پسرم را اغفال كردند.» رضايي بعدها هم در اسفند ماه سال 85 در برنامه تلويزيوني «مردم ايران، سلام» گفته بود: «قريب به يك سال است پس از درمان و حضور در امريكا به ايران برگشته و مشغول فعاليت و زندگي در ايران است.» رضايي در پاسخ به اصرار مجري براي طرح سوالات بيشتر در اين باره گفته بود: «مي توانيد اين سوالات را از خود او بپرسيد و اگر برادران اطلاعات مصلحت بدانند اين مسائل را مطرح مي‌كنند.» اما رضايي در همان زمان كه فرزندش در خارج از كشور مواضعي عليه نظام اتخاذ كرده بود در اظهارنظري سخنان پسرش را محكوم و تصريح كرد كه درباره او نيز همانند بقيه ايرانيان، قانون حكم خواهد كرد.
البته محسن رضايي فرزند پسر ديگري هم دارد؛ علي رضايي كه اكنون در دبيرخانه مجمع تشخيص فعاليت دارد و عضو شوراي مركزي جبهه تازه تاسيس ايستادگي است. نام او حتي به عنوان يكي از كانديداهاي مجلس نهم در رسانه‌ها مطرح شد كه علي رضايي در گفت‌وگويي آن را تكذيب كرده بود. پس از مرگ احمد رضايي در طبقه 18اتاق 23هتل «گلورياي» دوبي شايعات مختلفي در اين ارتباط مطرح شد از جمله دست داشتن سرويس جاسوسي يكي از كشورها در اين ماجرا كه البته تاكنون اين خبر به صورت رسمي تاييد نشده است. انتشار خبر مرگ احمد رضايي كه نخستين بار از سوي پايگاه اطلاع‌رساني محسن رضايي منتشر شد نشان از اين دارد كه رضايي و حلقه مشاوران رسانه‌يي او براي جلوگيري از انتشار اين خبر در رسانه‌هاي خارجي و سوءاستفاده‌هاي احتمالي از اين واقعه خود مبادرت به اعلام اين خبر حتي با عنوان «مرگ مشكوك» كردند تا از طرح برخي شايعات جلوگيري كنند.

اعتماد