به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۲۸، ۱۳۹۰

هکرهای حکومتی، شجریان را به پارتی شبانه بردند!
ماجرای "گوگوش" و شجریان 
انتشار عکسهای خانوادگی استاد محمد رضا شجریان در سایت "شیرازه" وابسته به سپاه پاسداران و پایگاه بسیج شیراز، نشان می دهد که رویاروئی رسانه های حکومتی در جمهوری اسلامی با استاد بزرگ و مردمی موسیقی که ریاست شورایعالی خانه موسیقی ایران را هم بر عهده دارد، به مرحله پلیدی رسیده است. این رسانه ها که از استقبال کم نظیر هنردوستان جهان از تور اروپائی استاد با گروه شهناز و سخنان او در گفت وگو با رسانه های برون مرزی سخت برآشفته هستند، به شیوه همیشگی راه تهمت و دروغ را در پیش گرفته ند تا شاید از این راه بتوانند او را که از راه خود برنمی گردد، خراب کنند!

داستان آنچه سایت "شیرازه" با عنوان "شجریان و دخترش در پارتی شبانه کارکنان بی بی سی و تلویزیون من وتو" منتشر کرده، این است که شجریان و اعضای گروه شهناز که یکی از آنان دختر او "مژگان" است، شب برگزاری کنسرت درلندن میهمان خانه دوست دیرین او "اسماعیل خوئی" می شوند و مانند هر میهمانی دیگری در آنجا عکسهائی هم گرفته می شود. "سبا خوئی" دختر شاعر که با تلویزیون "من و تو" همکاری دارد، چند روز بعد برخی از این عکسها را از طریق ایمیل برای دختر شجریان ارسال می کند که عکسها درمسیر لندن-تهران هک می شوند و به سرقت می روند تا بعنوان مدرک حضور شجریان درپارتی شبانه عوامل ضد انقلاب، مورد استفاده ابزاری قرار گیرند.

ماجرای "گوگوش" هم چیزی نیست جز اینکه این خواننده مشهور درلندن به دیدار کنسرت شجریان آمده و در پایان کنسرت به پشت صحنه رفته تا با همکار قدیمی خود دیدار کند وعکسی هم با گروه گرفته است. گوگوش و شجریان از سالهای قبل از انقلاب دررادیو و تلویزیون همکار بوده و حتی یک تور بین المللی نیز همراه خواننده فقید "مرضیه" داشته اند.

اندکی پیش از این واقعه خبرگزاری فارس دیگر رسانه حکومتی وابسته به سپاه و بسیج، در مقاله ای با عنوان "شجریان، ازقهر با ملت تا اسلام ستیزی" نوشته بود: "پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و در جریان فتنه به وجود آمده، هویت این فرد نیز برای عموم مردم به خوبی هویدا شد و معلوم شد شجریانی که روزگاری مدعی وطن‌پرستی بود و سرودهای میهنی همچون از خون جوانان وطن لاله دمیده را می‌خواند، امروز اما به عنوان عنصری ضد انقلاب در خدمت اهداف پلید و ضد ایرانی استکبار جهانی و در راس آن انگلیس و آمریکا در آمده است... عکس شجریان در کنار گوگوش نشان از عمق انحراف فکری این خواننده جریان فتنه دارد و این احتمال را قوت می بخشد که به زودی شاهد کنسرت این دو خواننده ضد انقلاب در کنار هم و به همراه رقص زنان و دختران برهنه با حرکات آنچنانی در کاباره های لوس آنجلس و نیویورک و اروپا خواهیم بود!"

رسانه های حکومتی بنا برفرمانی که گرفته اند، حالا به بزرگ نمائی "اسلام ستیزی" شجریان پرداخته اند و در همین مورد فارس نوشته است: "...جناب شجریان گوی سبقت را از مجری برنامه صدای آمریکا ربود و این بار نه تنها جمهوری اسلامی و ارزش‌ها و معیارهای شناخته شده ملی و دینی بلکه اصل اساس 1400 ساله اسلام را هدف کینه توزی خود قرار داد. فرهودی مجری صدای شیطان بزرگ با ذکر این مقدمه که «گزارش بازرس ویژه سازمان ملل آقای احمد شهید در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران نشان می‌دهد که حکومت ایران در دو سال اخیر با هنرمندان چپ افتاده است»، نظر شجریان را در این باره جویا شد و شجریان پاسخ داد: "...اینها هرگز با هنر کنار نمی‌آیند، هرگز و هرگز !!! همچنان که در طول 1400 سال با هنر کنار نیامدند، باز هم نخواهند آمد، موسیقی هم مانند خیلی از هنرها نمی‌تواند در خدمت اینها باشد." که البته نویسنده ترجیح داده است به "استبدادستیزی" شجریان اشاره ای نداشته باشد که در همان مصاحبه گفت: "موسیقی من زبان حال مردمم بوده است؛ اگر استبداد در مقابل مردم ایستاده، بخواهیم و نخواهیم در برابر موسیقی منهم ایستاده است"!

منبع: جرس