به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۹۶

آیا اسیدپاشی آغاز آتش اختیاری است؟

حسن بهگر
واکنش خامنه ای به حمله ی داعش و کشته شدن ۱۷ نفر از هم میهنان ما این بود که این ماجرا ترقه بازی بوده است.

تقلیدی احمقانه از سخنان خمینی که در آغاز جنگ هشت ساله با عراق گفت و در نهایت جام زهر سرکشید.
پس از آن ولی فقیه در مورد یک فایل صوتی ربنا از شجریان فرمان نظامی صادر کردکه سرخود هرجا احساس خطر کردید آتش کنید.
این فرمان نظامی در موارد فرهنگی گرچه عجیب است و قاعدتا نباید جدی گرفت.
اما وقتی به یاد بیاوریم که از اول انقلاب حکومت همواره از گروه های فشار بدون هویت برای اهداف خود بهره گرفته است ؛ اگر به یاد بیاوریم که درحکومت تمامیت خواه اسلامی همه چیز باید در کنترل حکومت باشد و اگر سرنخ یکی از این نبایدهای رژیم مثل حجاب و موسیقی و غیره در رود بقول خودشان عرش می لرزد، آن وقت عصبانیت ولایت فقیه قابل فهم می شود.

دیگر این که این عصبانیت غیر منتظره و صدور فرمان آتش اختیاری این حس را بی اختیار القاء می کند که نکند یک جای رژیم می لنگد و اختیار از کفش بیرون رفته است.
به ویژه آن که روز ۱۹ خرداد، برای اولین بار چند سد تن از زنان با ورود به ورزشگاه آزادی تهران به تماشای بازی تیم ملی والیبال ایران و بلژیک از سری مسابقات لیگ جهانی والیبال رفتند و عکس و فیلم های خود را هم در شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشتند.
از سویی دیگر تظاهرات مالباختگان که تمام هستی خود را باخته اند هر روز ادامه دارد و اعتراضات کارگران و معلمان و بیکاران و اقشار دیگر فشرده تر و پرصداتر می شود و گرانی و فقر امان مردم را بریده است.

خبرگزاری ها در همین روزها خبرهای ضد و نقیضی از اسیدپاشی به روی زنان پخش کرده اند. آیا این همان آتش اختیاری است که سربازکرده است؟ به نظر می رسد بطور آشکار مردم به سوی مطالبات خود قدم برمی دارند و هر روز از روز پیش راسخ تر می شوند و شیوه های کهنه ی مقابله ی رژیم کارساز نیست.

در این میان آن چه موجب نگرانی است ماجراجویی های ترامپ و عربستان سعودی در منطقه است که می تواند معادلات را به هم بزند و دوباره با حس خطر خارجی مردم مجبور شوند برای حفظ کشور پشت این رژیم بایستند.

مردم ۳۸ سال از مبارزه دست برنداشته اند ولی اگر رژیم دوام آورده بیشتر برای حماقت های صدام و بوش بوده است.

این بار هم ظاهراً نوبت ترامپ است تا با سیاست های نادرست خود پایه های رژیم را محکم کند.

منبغ: ایران لیبرال