به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۲۱، ۱۳۹۶

سردار مسعود مهردادی متهم ردیف اول اختلاس ۱۳ هزار میلیارد تومانی از زندان آزاد شد!

پاسدار مسعود مهردادی


متهم ردیف اول اختلاس ۱۳ هزار میلیارد تومانی، با وساطت دوستانش و سرداران رده‌بالای سپاه پاسداران، از زندان آزاد شده است.

یک منبع مطلع در سپاه پاسداران به «آمدنیوز» اطلاع داده که سردار مسعود مهردادی متهم ردیف اول اختلاس ۱۳ هزار میلیارد تومانی چندی قبل با تلاش دوستانش تنها با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیارد تومانی!! از زندان آزاد شده است.


سردار مهردادی عضو هيئت مديره بنياد تعاون سپاه، تقريبا بر صندلی هيئت مديره تمامی شرکت‌های ريز و درشت و مهم تحت تملک سپاه پاسداران، از بانک انصار گرفته تا شرکت مخابرات ايران تکيه زده است به گونه‌ای که از وی به عنوان «مغز متفکر امپراطوری اقتصادی سپاه» نام برده می‌شود.

وی مدیرعامل «هولدینگ یاس» از هولدینگ‌های اقتصادی وابسته به بنیاد تعاون سپاه بوده که عمده‌ی فعالیت او در این هولدینگ، خریداری املاک مشکل دار ایرانیان داخل و خارج کشور بوده و پس از حل مشکل آنان از طریق سردار قالیباف و سردار عیسی شریفی و شهرداران مناطق، این املاک را به قیمت اصلی به فروش می‌رسانده است.

این عضو ارشد سپاه پاسداران همزمان عضو هیات مدیره بیش از ۴۰ شرکت ریز و درشتی است که در زمینه‌های گسترده‌ای از موبایل و مخابرات گرفته تا امور فرهنگی و نفت فعالیت می‌کنند و در بیشتر آن‌ها، به تناوب رئیس هیات مدیره بوده است. وی البته همه جای ایران را سرای خود می‌داند آن‌چنان‌ که این شرکت‌ها تنها در تهران به ثبت نرسیده‌اند و ردپای شرکت‌های وی را می‌توان در کیش، اندیمشک، دزفول و چهارمحال و بختیاری نیز پیدا کرد.

علاوه بر این، سردار مهردادی علاقه عجیبی به جزیره کیش در جنوب ایران دارد به گونه‌ای که دست‌کم سه شرکت «انرژی کاو کیش»، «اکمه تاور کیش» و «صابرین کیش» را در این جزیره تاسیس کرده و در هر سه آن‌ها نیز رئیس هیات مدیره است.

پیش از این محمودرضا خاوری مدیرعامل مستعفی بانک ملی و متهم ردیف اول اختلاس سه هزار میلیارد تومانی با وساطت «جواد الله‌قدمی» قاضی دادگستری و شوهر خواهر غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای از بازداشت موقت آزاد و به خارج از کشور گریخته بود. هم‌چنین مهدی عزیزیان قائم مقام سابق آستان قدس رضوی و مشاور ابراهیم رئیسی در این تولیت، با مساعدت مرتضی بختیاری قائم مقام این تولیت و رئیس سابق سازمان زندان‌ها و نظر لطف رئیسی، با وجود اختلاس هزار میلیارد تومانی توانست از کشور فرار کند.



آمد نیوز