به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، خرداد ۲۶، ۱۳۹۶

تجمع شبانه دانشجویان دختر دانشگاه چمران اهواز (ویدئو)

شامگاه چهارشنبه ۲۴ خرداد دانشجویان دختر خوابگاه «معصومه» دانشگاه چمران اهواز، در اعتراض به عدم کارایی سیستم خنک‌کننده خوابگاه، بیرون خوابگاه تجمع کردند. حراست خوابگاه در را به روی دانشجویانی که قصد خروج از خوابگاه و پیوستن به اجتماع را داشتند قفل کرد. رئیس دانشگاه اهواز می‌گوید سیستم تهویه پس از پایان امتحانات اصلاح خواهد شد.
ماه رمضان است و امتحانات نزدیک. سیستم خنک‌کننده خوابگاه دختران دانشگاه اهواز توان خنک کردن این خوابگاه را ندارد. دانشجویان بارها به مسئولان گزارش داده‌اند اما گوش شنوایی نیافته‌اند. دو روز پیش معاون دانشگاه از طریق رسانه‌ها از دانشجویان خواست صبر داشته باشند. دانشجویان شامگاه گذشته دست به اعتراض زدند. آن‌ها از خوابگاه خارج شدند. مقابل ساختمان تجمع کردند و شعار می‌دادند: سیستم سرمایشی حق مسلم ماست. مسئول بی‌لیاقت، استعفاء، استعفاء.

حراست در اتاق‌ها را قفل کرد تا از پیوستن دانشجویان داخل ساختمان به معترضان بیرون جلوگیری کند.
خبرگزاری تسنیم به نقل از یکی از دانشجویان معترض نوشت: «دیروز عصر حدود ساعت یک ربع به هشت بود که بچه‌ها در خوابگاه تجمع، با مسئول خوابگاه (خانم شریفی) صحبت و اعتراضات خود را به وضع موجود اعلام کردند

اما باز خانم شریفی مثل همیشه شروع به توجیه یکسری امر کردند. دانشجویان به سمت اتاق کنترل رفتند که حراست و کارکنان خوابگاه درب‌های ورودی و خروجی را قفل کردند و اجازه خروج به کسی ندادند».
این دانشجو افزوده است که آن‌ها به جای پاسخ گرفتن، تهدید شده‌اند به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهند شد. دکتر محمدیان مدیر امور خوابگاه‌ها نیز در محل حاضر شده اما گفته است کاری از دستش ساخته نیست.
او گفته است که دوستانش در اثر گرمای زیاد به خونریزی بینی و افت فشار خون دچار شده‌اند.