به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۰۹، ۱۳۹۶

فرمان ترامپ با جزئیات دقیق تری از پنجشنبه شب اجرایی می شود

در حالیکه فرمان ممنوعیت مسافرت و مهاجرت شهروندان شش کشور مسلمان (ایران، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی) به آمریکا از پنجشنبه شب ۲۹ ژوئن بوقت آمریکا اجرایی می شود، کاخ سفید با صدور دستورالعملی به کارمندان بخشهای کنسولی آمریکا جزئیات دقیق تری درباره اجرای این فرمان ارائه کرده است.
بر اساس رأی روز دوشنبه دیوان عالی آمریکا، تنها کسانی که اعضای نزدیک خانواده و یا رابطه کاری مشخص با آمریکا دارند از این ممنوعیت مستثنی هستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس، در این دستورالعمل صریحا گفته شده تنها کسانی که یک عضو نزدیک خانواده شان در آمریکا زندگی می کند میتوانند به این کشور مسافرت کنند.

بر اساس دستور العمل تنها پدر و مادر، زن، شوهر، فرزندان، برادر یا خواهر و عروس یا داماد از «اعضای نزدیک خانواده محسوب می شوند اما پدربزرگ و مادر بزرگ، دایی، پسردایی، عمه، خاله، نوه، شوهر خواهر یا همسر برادر و نامزد مشمول آن نیستند.

دستور العمل کاخ سفید در مورد کسانی که رابطه مشخص کاری و شغـلی با آمریکا دارند نیز تاکید کرده است که این رابطه باید «رسمی، مستند و مبتنی بر اقدامات معمولی باشد و نه اینکه برای دور زدن فرمان اجرایی» از آن کار گرفته شود.

خبرگزاری آسوشتیدپرس نوشته است افرادی که رسما در استخدام یک شرکت آمریکایی درآمده اند و یا استادانی که ازسوی دانشگاههای آمریکا دعوت شده اند از تقاضای روادید مستثنی هستند.

در دستورالعمل کاخ سفید این هم تذکر داده شده که سند پیش پرداخت هتل در آمریکا برای تقاضای روادید کافی نیست.

مقررات تازه شامل آن بخش از فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ است که روز دوشنبه دیوان عالی آمریکا آمریکا آن را تائید کرده بود.
بررسی حقوقی و کامل فرمان ترامپ در ماه اکتبر آینده صورت خواهد گرفت.

رادیو فرانسه