به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۹۶

بلاك‌شدن در ٣ دقيقه از سوي «دونالد ترامپ»


ترامپ  /  کینگ
بلاک‌شدن از سوي «دونالد ترامپ» هزینه زیادی ندارد؛ کافی است شما جوکی توهین‌آمیز یا یک تصوير خنده‌دار درباره او منتشر کنید. بلاک‌شدن به وسيله رئیس‌جمهور جدید آمریکا به نشان افتخاری برای کاربران توییتر تبدیل شده که یکی از مشهورترین آنها «استفن کینگ» جنایی‌نویس سرشناس آمریکایی است.
کینگ از منتقدان سرسخت ترامپ است که پیش‌تر اعلام کرده بود ترس بزرگ او، رئیس‌جمهورشدن ترامپ است. او در ماه‌های گذشته با پست‌های طنزگونه و خلاقانه تا می‌توانسته به ترامپ و خانواده‌اش تاخته و در نتیجه از سوی رئیس‌جمهور کشورش بلاک شده است.
اما او در این مسیر تنها نمانده و «جی‌کی‌رولینگ» نویسنده انگلیسی رمان‌های «هری پاتر» که او هم از منتقدان فعال سیاست‌های ترامپ است، به کمکش آمده است.

کینگ که نویسنده رمان‌های معروفی مانند «مسیر سبز» و «رستگاری در شائوشنگ» است، پس از آن  توییت کرد:
«ترامپ من را بلاک و از خواندن توییت‌هایش منع کرده. شاید مجبور شوم خودم را بکشم».
او اخیرا در توییتر خود درباره «ایوانکا ترامپ» نوشته بود:
«اگر ایوانکا ترامپ هم مثل بعضی از ما در مزرعه روستایی بزرگ می‌شد، می‌فهمید که پدرش دقیقا دارد هرچه را کاشته شده درو می‌کند».

اما بعد از بلاک‌شدن کینگ، خیلی طول نکشید که رولینگ هم وارد ماجرا شد و خطاب به همکار آمریکایی‌اش توییت کرد:
«من هنوز دسترسی دارم. پست‌هایش را برایت دایرکت می‌کنم».

نویسنده «برج تاریک» از جمله چهره‌هایی بود که به‌شدت با روی‌کارآمدن ترامپ جمهوری‌خواه مخالف بود و بارها در پست‌های توییتری‌اش به او تاخته است.
او اکتبر سال گذشته، ‌پیش از انتخابات نوشت:
«جدیدترین داستان ترسناک من: روزی روزگاری مردی بود به نام دونالد ترامپ که می‌خواست رئیس‌جمهور شود. بعضی از مردم هم می‌خواستند او در انتخابات پیروز شود».

او همچنین در واکنش به قانون ضدمهاجران مسلمانی که ترامپ اوایل دوران ریاست‌جمهوری خود وضع و جنجال‌های بسیاری به پا کرد، نوشت:
«ولگردی را تصور کنید که در مخزن گاز یک ماشین گران‌قیمت و خوب، شکر می‌ریزد. ترامپ همان ولگرد است و آمریکا، ‌آن ماشین».

دونالد ترامپ تاکنون بسیاری را در توییتر خود بلاک کرده و این مسئله برای برخی از کاربران توییتر حکم مدال موفقیت را دارد.
با این حال بعضی هم از این جریان ناراحت می‌شوند و در فضای مجازی واکنش نشان می‌دهند.
یکی از این نمونه‌ها صفحه «VoteVets» است که به بیش از ۵۰۰ هزار سرباز باسابقه‌، خانواده‌ها و حامیان آنها تعلق دارد. این گروه قانون ضدمهاجر و ضدمسلمان را که ترامپ وضع کرده بود، کاری «خلاف قانون اساسی و اخلاقیات» که امنیت ملی را به خطر می‌اندازد، خواند و همین مسئله باعث شد از سوی ترامپ بلاک شود.

بعد از این اتفاق «VoteVets» توییت کرد: «فرمانده کل قوا می‌تواند VoteVets@ را که صدای ۵۰۰ هزار کهنه‌سرباز و خانواده‌های آنهاست،  بلاک کند اما ما ساکت نخواهیم شد».

روزنامه شرق