به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۶

عیسی سحرخیز دو ماه پس از آزادی، دوباره به شش ماه زندان محکوم شد


وکیل عیسی سحرخیز از محکومیت این روزنامه نگار به شش ماه زندان خبر داده است.
محمود علیزاده طباطبایی روز چهارشنبه هفتم تیر به خبرگزاری ایلنا گفت که آقای سحرخیز در دادگاهی که هفته گذشته برگزار شد به جرم توهین به رئیس قوه قضائیه به شش ماه زندان محکوم شد.

وکیل آقای سحرخیز اعتقاد دارد که اتهام موکلش مصداقی از جرم سیاسی بوده است اما به گفته او قاضی این موضوع را نپذیرفته و اعلام کرده که توهین به رئیس قوه قضائیه جنبه شخصی داشته است.

آقای علیزاده طباطبایی گفت که به این حکم اعتراض خواهد کرد.
محکومیت شش ماهه آقای سحرخیز در حالیست که او اردیبهشت ماه گذشته پس از سپری کردن محکومیت قبلی خود از زندان آزاد شده بود.

آقای سحرخیز آبان ماه سال ۹۴ به همراه چهار روزنامه‌نگار دیگر توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد. این بازداشت‌ها پس از هشدارهای رهبر جمهوری اسلامی درباره خطر نفوذ دشمن صورت گرفت و به پروژه «نفوذ» معروف شد. او پس از ۱۰ ماه بازداشت و بلاتکلیفی از سوی دادگاه انقلاب به ۲۱ ماه حبس محکوم شد.

حال وکیل آقای سحرخیز دو ماه پس از آزادی شدن او از محکومیت شش ماهه این روزنامه نگار خبر داده است.
بازداشت روزنامه نگاران و برخورد با فعالیت آنان در ایران، از سوی نهادهای مدافع حقوق بشر به عنوان یکی از مصادیق نقض آزادی بیان و حقوق بشر شناخته شده است. در آخرین واکنش به نقض حقوق بشر در ایران، بیش از ۲۶۰ عضو پارلمان اتحادیه اروپا دو روز پیش بیانیه ای را در محکومیت آن امضا کردند.

برخی از اعضای پارلمان اروپا نیز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران خواستار آزادی روزنامه نگاران زندانی شده بودند.

صدای آمریکا