به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۰۳، ۱۳۹۶

شعار علیه روحانی در تظاهرات روز قدس : "مرگ بر آخوند آمریکایی" و "مرگ بر دروغ‌گو"

"روحانی بنی‌صدر پیوندتان مبارک"
تعدادی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس تهران علیه حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، شعار دادند.
این معترضان با مقایسه آقای روحانی و ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رئیس جمهوری اسلامی ایران شعار دادند: "روحانی بنی‌صدر پیوندتان مبارک".
خبرگزاری ایلنا معترضان را "برخی نیروهای تندرو" خوانده که با حضور در اطراف آقای روحانی شعار "مرگ بر فتنه‌گر، مرگ بر منافق و مرگ بر بنی‌صدر" هم داده‌اند.
فیلمی که از این صحنه منتشر شده نشان می‌دهد هم‌زمان با شعار معترضان، محافظان آقای روحانی او را سوار خودرو می‌کنند و از محل دور می‌شوند. رسانه‌های محافظه‌کار نوشته‌اند که رئیس جمهور ایران به دلیل شعارها مجبور به ترک راهپیمایی شده است.
از زمانی که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران درباره تکرار تجربه ابوالحسن بنی‌صدر هشدار داده، جنگ لفظی میان رئیس جمهور ایران از یک سو و رهبر و اطرافیانش از سوی دیگر تشدید شده و در مسائل مختلفی نمود پیدا کرده است.
آیت‌الله خامنه‌ای، روز ۲۲ خرداد در دیدار با روسای قوای سه‌گانه و مقامات ارشد ایران گفت "در سال ۵۹، رئیس جمهور وقت جامعه را دو قطبی، و مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم کرد که نباید این تجربه تکرار شود."
پیش از آن آقای روحانی گفته بود نتایج انتخابات ریاست جمهوری "حکایت از موافقت اکثریت مردم با یک دیدگاه مشخص در مقابل دیدگاه رقیب دارد".
شبکه‌های اجتماعی منتسب به رهبر ایران هم در روزهای اخیر ویدیویی را درباره روند منجر به عدم کفایت سیاسی آقای بنی‌صدر در سال 1359 منتشر کرده‌اند که در آن علاوه بر صحبت‌های آقای خامنه‌ای علیه رئیس جمهور وقت، سخنرانی حسن روحانی در مجلس علیه بنی‌صدر هم پخش می‌شود. در انتهای این فیلم نسبت به "پیاده شدن افراد از پرواز انقلاب" هشدار داده شده که بسیاری مخاطب آن را حسن روحانی می‌دانند.

بی بی سی 

فیلمی که از شعار علیه حسن روحانی در شبکه‌های جتماعی و رسانه‌ها منتشر شده است

"روحانی بنی‌صدر پیوندتان مبارک"



شعار "مرگ بر آخوند آمریکایی" و "مرگ بر دروغ‌گو" در تظاهرات روز قدس

راهپیمایی روز قدس، روز جمعه ۲ تیر/ ٢٣ ژوئن در تهران در حالی برگزار شد که تعدادی از شرکت کنندگان هنگام حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، علیه او شعارهایی چون "مرگ بر دروغ‌گو" و "مرگ بر آخوند آمریکایی" سر دادند.

چند مقام دولتی سردادن این شعارها را محکوم کردند و محمود صادقی نماینده مجلس نیز در توئیتر خود نوشت: «اهانت به رئیس‌جمهورمنتخب ملت، جامعه را دوقطبی می‌کند».

به تازگی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، بدون ذکر نام روحانی، نسبت به تکرار سرنوشت ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رئیس جمهوری ایران که از سوی رهبر وقت جمهوری اسلامی عزل شد، هشدار داد.

همزمان احمد خاتمی در نماز جمعه تهران که پس از این راهپیمایی برگزار شد، علیه ولیعهد جدید عربستان سعودی موضع‌گیری کرد؛ وی گفت: «ولیعهد جدید دولت جلاد عربستان که یک جوان نپخته تازه به دوران رسیده است، گفته با تهران مذاکره نمی‌کنیم و جنگ را به تهران می‌کشانیم! شما بچه‌تر از این هستید که عرضه این کار را داشته باشید».

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: «صدام که شما تا آخر از او حمایت کردید نتوانست غلطی کند و شما بسیار ضعیف‌تر از این هستید که به حساب بیایید. مرگ بر آمریکای امروز مترادف با مرگ بر آل سعود است».

احمد خاتمی همچنین با اشاره به خواست آمریکا مبنی بر محدود کردن فعالیت‌های موشکی ایران همچون محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای این کشور گفت: «ایران، در برنامه موشکی ذره‌ای عقب نشنیی نمی‌کند و مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود».

رادیو بین المللی فرانسه