به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۰۵، ۱۳۹۶

ایوانکا ترامپ به اتهام تقلب به دادگاه فراخوانده شد

یک شرکت ایتالیایی ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور رئیس جمهوری آمریکا را متهم به کپی‌برداری از یک مدل کفش متعلق به این شرکت کرده است. دادگاهی در نیویورک ایوانکا ترامپ را برای ادای توضیحات فراخوانده است.

شرکت "آکوازورا" (Aquazzura) از ایوانکا ترامپ به دلیل تولید یک مدل کفش به دادگاهی در نیویورک شکایت کرده است. این شرکت ایتالیایی مدعی شده، شرکت تولیدی "آی تی کالکشن ال ال سی"  (IT Collection LLC) که متعلق به ایوانکا ترامپ است، و شرکت تولید کفش "مارک فیشر" که طرح‌های شرکت ترامپ را به بازار عرضه می‌کند، یکی از طرح‌های "اکوازورا" را کپی‌برداری کرده‌اند.
طرح نام‌برده، کفش صندل پاشنه‌بلندی است که با نام "وایلد تینگ" (Wild Thing) به بازار عرضه شده است.

این مدل کفش نزد ستارگان دنیای مد، فیلم و موسیقی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است و در آمریکا به قیمت ۷۸۵ دلار به فروش می‌رسد. شرکت ایوانکا ترامپ کفشی را که کاملا شبیه "وایلد تینگ" است به نام "هتی" و به قیمت ۱۴۵ دلار عرضه می‌کند.

کفش‌هایی که نام دختر و مشاور رئیس جمهور آمریکا را یدک می‌کشنند

بهانه‌ای که از طرف قاضی رد شد
خانم قاضی دادگاه نیویورک از دختر و مشاور رئیس جمهوری ایالات متحده دعوت کرده بود که برای ادای توضیحات در دادگاه حضور یابد، اما او به این بهانه که مشغله‌اش زیاد است، تلاش کرد دستور قاضی را نادیده بگیرد. ایوانکا گفته است که او در طراحی و ساخت کفش‌ها هیچ دخالتی ندارد و تنها پس از تولید، در باره عرضه کفش‌ها به بازار نظر می‌دهد.
قاضی معتقد است که نظارت نهایی بر تولیدات یک شرکت باعث می‌شود که صاحب شرکت هم در رابطه با کارهای خلاف قانون شرکت پاسخگو باشد. به همین دلیل تاکید کرده است که ایوانکا ترامپ باید تا ماه اکتبر دست‌کم به مدت دو ساعت در دادگاه حضور یابد.

شرکت ایتالیایی مدعی شده است که این نخستین بار نیست که مشاور رئیس جمهور ایالات متحده در رابطه با تولید کفش اقدام به "تقلب می‌کند". به گفته سخنگوی"آکوازورا"، در تابستان گذشته نیز طرح یک مدل مشهور کفش این شرکت توسط طراحان ترامپ کپی‌‌برداری شده بود.

در ماه اوت ۲۰۱۶ "آکوازورا" به دادگاه شکایت کرد اما موفق نشد، زیرا دختر رئیس جمهوری آمریکا کفش‌های کپی‌برداری‌شده را از بازار جمع‌آوری کرد.

دویچه وله