به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۰۵، ۱۳۹۶

نتانیاهو درباره حضور نظامی ایران نزدیک مرز اسرائیل هشدار داد

نخست وزیر اسرائیل این سخنان را در جریان نشست هفتگی کابینه بیان کرد

نخست‌وزیر اسرائیل ضمن هشدار به ایران گفته است که این کشور، تلاش‌های ایران را برای حضور نظامی در سوریه و مسلح کردن حزب‌الله با موشک‌های پیشرفته به دقت زیر نظر دارد.

بنیامین نتانیاهو گفته اجازه نخواهد داد که ایران در نزدیکی جولان و مرزهای اسرائیل حضور نظامی داشته باشد.
او این سخنان را در نشست هفتگی کابینه بیان کرد. دیروز، نیروی هوایی ارتش اسرائیل دو تانک سوریه را در نزدیکی بلندی‌های جولان هدف قرار داد. سخنگوی ارتش گفته بود که از خاک سوریه ۱۰ خمپاره به اسرائیل شلیک شده و این حمله به تلافی شلیک خمپاره‌ها بوده است.

این چندمین بار است که نیروهای اسرائیلی به اهدافی در سوریه حمله کرده‌اند.
آقای نتانیاهو گفت: "سیاست ما واضح است. ما هیچ گونه خمپاره، موشک و آتشی از خاک سوریه را تحمل نمی‌کنیم. ما به هر حمله‌ای که به خاک و علیه شهروندانمان بشود پاسخ می‌دهیم."

نخست وزیر اسرائیل بار دیگر تکرار کرد که اسرائیل هر اقدامی که لازم باشد برای جلوگیری از رسیدن تسلیحات به حزب الله از طریق سوریه و همچنین حضور نظامی ایران در منطقه مرزی‌اش انجام می‌دهد. 

از آغاز جنگ داخلی سوریه و افزایش حضور نظامی ایران در آن منطقه، اسرائیل بارها ابراز نگرانی کرده است.

هفته گذشته ۲۸ خرداد، ایران اعلام کرد که در اقدامی بی‌سابقه با شلیک شش موشک از استان‌های غربی کردستان و کرمانشاه؛ به دیرالزور در خاک سوریه حمله کرده است.

ایران گفته بود که آن حمله هم برای انتقام از داعش انجام شده و هم هشداری به حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای "تروریست‌ها" بوده است. 

بی بی سی