به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۰۴، ۱۳۹۶

مرخصی چهار روزه برای عبدالفتاح سلطانی زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین

نوسان فشار خون
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالفتاح سلطانی زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، روز جاری، شنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۶، به مرخصی چهار روزه اعزام شد.
یک منبع نزدیک به آقای سلطانی ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “عبدالفتاح سلطانی، وکیل و زندانی سیاسی که از سال ۹۰ در زندان اوین به سر می‌برد، در حالی عصر امروز به مرخصی آمد که پیش از این برای سالگرد درگذشت مادرش در اردیبهشت ماه، درخواست مرخصی کرده بود که با مخالفت مسئولین روبه رو شد و این زندانی سیاسی از شرکت در مراسم سالگرد درگذشت مادرش محروم ماند.”
عبدالفتاح سلطانی که از سال ۹۰ در زندان اوین به سر می‌برد، به بیماری های مختلف از جمله «بیماری حاد کولیت عصبی و نوسان فشار خون» مبتلا شده است. آقای سلطانی که ششمین سالگرد از حبس خود را پشت سر می گذارد، با درخواست آزادی مشروط وی مخالفت شده و علیرغم گذشت چندین سال، هنوز به درخواست اعاده دادرسی او توجهی نشده است.
گفتنی است که آقای سلطانی از وکلای مدافع حقوق بشر ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۰ بازداشت شد و به دلیل پذیرفتن جایزه حقوق بشر نورنبرگ آلمان، مصاحبه با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانش و مشارکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۸ سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۱۳سال حبس تقلیل یافت سپس با اعمال قانون تجمیع جرائم و اعمال ماده ۱۳۴ حکم ۱۳ سال حبس تعزیری وی به ۱۰ سال کاهش یافت. همچنین محرومیت وی از وکالت نیز به دو سال کاهش یافته است.
وی در طی دوران حبس به دلیل شرایط کلی نامناسب زندان، سوء تغذیه و آب نامناسب دچار شکستگی دندان و کم خونی، فشارهای عصبی و بیماری حاد کولیت عصبی و نوسان فشار خون شده شده است.