به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۹۴

بیش از این با آبروی ملت ایران بازی نکنید

یادداشت شماره  ۴۰۷ ـ هوشنگ طالع
آن‌چه امروز به عنوان « دبه » یا « زیاده‌خواهی » از آن نام برده می‌شود

به جرات می‌توان گفت که مسایل پشت پرده‌ی گفت‌وگوهای هسته‌ای که آقای دکتر علی‌اکبر صالحی  آن را     « دبه » از سوی آمریکا می‌نامد و آقای وزیر امورخارجه و زیردستانش از آن به عنوان « زیاده‌خواهی » نام می‌برند ،‌ چیزی نیست جز تعهدات دولت روحانی در برابر 1 + 5 ( یا به سخن درست‌تر آمریکا ـ اسرائیل) .
اکنون ، پس از سخنان آمانو و تاکید غربیان بر گفته‌های وی ، روشن می‌گردد که چرا علی‌رغم دستور رهبر جمهوری اسلامی ، دولت یازدهم از انتشار گزاره ( فکت‌شیت )‌ جمهوری اسلامی خودداری کرد . زیرا در آن صورت آشکار می‌شد ، آن‌چه امروز به عنوان « دبه » یا « زیاده‌خواهی » از آن نام برده می‌شود ، مواردی‌اند که به گونه‌ی سرراست یا ضمنی از سوی دولت روحانی ـ ظریف پذیرفته شده‌اند . از جمله تعهد تصویب قرارداد الحاقی در مجلس شورای اسلامی و در تلو آن بازرسی از پایگاه‌های نظامی و نیز گفت‌وگو یا درحقیقت‌ « بازجویی » از بالاترین مقام‌های کشور از سوی بازرسان ( ‌بخوان جاسوسان ) کارگزاری بین‌‌المللی اتمی . در این راستا می‌توان کوشش برای تسخیر مجلس آینده از سوی دولتیان را با مهره‌چینی‌های پیاپی ، ارزیابی کرد .
این دولت کشور را به سوی بردگی سوق می‌دهد . مسئولان کشور باید تکلیف خود را با این روند در برابر نسل حاضر و آیندگان روشن کنند .
دوشنبه 11 خردادماه 1394 ـ هوشنگ طالع