به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، خرداد ۱۹، ۱۳۹۶

افزایش تعداد قربانیان حمله تروریستی تهران: ۱۷ کشته و ۵۲ زخمی

سلاح و مواد منفجره به دست آمده از مهاجمان به آرامگاه آیت الله خمینی در تهران

مقام های رسمی ایران تازه ترین آمار از قربانیان حمله تروریستی روز چهارشنبه را اعلام کردند.
بر اساس گزارش خبرگزاری مهر در روز پنجشنبه ۱۸ خرداد، با مرگ یکی دیگر از زخمی های این حادثه، اینک تعداد کل کشته ها ۱۷ نفر گزارش شده است.

به گزارش رسانه های ایران سازمان پزشکی قانونی ایران اعلام کرد از این ۱۷ نفر، تنها یک نفر زن است.
روز چهارشنبه ۱۷ خرداد، در دو حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی ایران و مقبره آیت الله خمینی مجموعا ۱۷ نفر کشته و ۵۳ نفر زخمی شدند.

گروه داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. سایت اعماق وابسته به این گروه با انتشار فیلمی از حین عملیات این گروه، هشدار داد عملیات دیگری نیز در ایران خواهد داشت.

روز پنجشنبه ۱۸ خرداد، وزارت اطلاعات ایران در بیانیه ای اسامی مهاجمان را فاش کرد و نوشت این افراد «از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری» بودند.

در ادبیات مقام‌های جمهوری اسلامی، گروه‌های سنی مخالف حکومت را «تکفیری» می‌نامند اما اصطلاح «تکفیری و وهابی» را عموما برای داعش به کار می‌برند تا این گروه را به عربستان سعودی منتسب کنند.
از سوی دیگر وزارت اطلاعات در حالی مهاجمان را پنج نفر دانسته که پیش از این آمارهای متفاوتی از سوی مقامات عنوان شده بود و گفته شده بود که یک زن نیز دستگیر شده است.

محمدجواد جمالی، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز عنوان کرده که زن دستگیر شده «راهنما و راه بلد» گروه بوده و «اهل بخش‌های جنوبی کشور» است. این نماینده مجلس سایر مهاجمان را « مربوط به نواحی غربی ایران» معرفی کرده است.