به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۹۶

درخواست احمد منتظری از روحانی:

به احترام رای مردم پورمحمدی در کابینه نباشد 
احمد منتظری
احمد منتظری، فرزند آیت الله حسینعلی منتظری، از حسن روحانی رئیس جمهوری ایران خواست که مصطفی پورمحمدی، به «احترام رأی مردم»، در کابینه جدید او حضور نداشته باشد.


آقای منتظری سه شنبه نهم خرداد در گفت و گو با سایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران با اشاره به حضور مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت حسن روحانی در هیات قضایی چهار نفره اعدام‌های سال ۶۷، گفت رای مردم به آقای روحانی رای به تفکر مقابل این اقدامات بود.

او گفت: «از آنجا که راه اصلاح طلبی و اعتدال باید ادامه پیدا کند آقای روحانی باید به وعده‌هایش عمل کند تا مردم امیدوار شوند. آقای پورمحمدی جزو آن هیات چهار نفره بوده و در فایل منتشر شده هم مشخص است. من امیدوارم که در کابینه آینده به احترام مردم شریف ایران معرفی نشود.»

تابستان سال گذشته احمد منتظری فایل صوتی مربوط به دیدار آیت الله منتظری با هیات قضایی اعدام های سال ۶۷ را منتشر کرد که در آن آیت الله منتظری آن اعدامها را بزرگترین جنایت در جمهوری اسلامی دانست و گفت که تاریخ از عاملان آن به عنوان «بزرگترین جنایات کاران» یاد می کند.

در آن جلسه اعضای هیات قضایی مربوطه، شامل مرتضی اشراقی (دادستان)، حسینعلی نیری (حاکم شرع)، ابراهیم رئیسی (معاون دادستان)، مصطفی پورمحمدی (نماینده اطلاعات در اوین) حضور داشتند.

فرزند آقای منتظری پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ماه نیز با اشاره به حضور آقای رئیسی در این هیات، کاندیداتوری آقای رئیسی را توهین به مردم ایران دانسته بود.

حسن روحانی نیز در جریان تبلیغات انتخاباتی خود به طور غیرمستقیم به رقیب خود، ابراهیم رئیسی اشاره کرده و گفته بود مردم در انتخابات اعلام می‌کنند آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند را قبول ندارند.

حال احمد منتظری با بیان این که پیام مردم در انتخابات برای آقای حسن روحانی روشن بود از او خواسته است به احترام رای مردم، پورمحمدی را برای حضور در کابینه دولت دوم خود انتخاب نکند.

صدای آمریکا