به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۹۶

پرزیدنت ترامپ:

آمریکا از پیمان اقلیمی پاریس خارج می‌شود چون عادلانه نیست 
 ترامپ پنجشنبه عصر خروج آمریکا از توافق اقلیمی را اعلام کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده، تصمیم آمریکا به خروج از توافق تغییرات اقلیمی پاریس را اعلام کرد. آقای ترامپ دقایقی پیش در باغ رز کاخ سفید ضمن اعلام این تصمیم گفت: این توافق عادلانه نیست چون آمریکا را محدود می کند اما به کشورهای آلوده کننده مثل چین بیش از ده سال فرصت می دهد.
توافق تغییرات آب و هوایی یا اقلیمی در سال ۲۰۱۵ میان ۱۹۵ کشور جهان در پاریس امضا شد. دولت باراک اوباما آن را از طرف آمریکا امضا کرد. آن زمان، همه کشورها غیر از نیکاراگوئه و سوریه پیمان را امضا کردند.
اما رئیس جمهوری آمریکا از زمان تبلیغات کاندیداتوری منتقد آن بود و می گفت این توافق مشاغل زیادی را در آمریکا از بین می برد.
آقای ترامپ در سخنان خود در کاخ سفید، عصر پنجشنبه ۱۲ خرداد گفت «آمریکا از پیمان پاریس خارج می شود اما به مذاکرات برای معامله بهتر در این زمینه ادامه می دهد.»

کاخ سفید پیشتر در بیانیه ای گفت: «پیمان پاریس، معامله ای بد برای آمریکایی ها است و اقدام امروز رئیس جمهوری عمل به وعده انتخاباتی او در اولویت قراردادن نیروی کار آمریکایی است.» بیانیه کاخ سفید همچنین گفت: «دولت اوباما درباره این پیمان ضعیف مذاکره کرده و آن را از روی ناچاری امضا کرده بود.»
آقای ترامپ گفت تصمیم آمریکا به خروج از توافق پاریس به صنایع نفت و ذغال سنگ آمریکا کمک می کند.

صدای آمریکا